Mostantól mindenhova elkísér a hírünk!


podcast
A vasutasok, tagjaink közül egyre többen használnak okostelefonokat, így kézenfekvő volt, hogy a híreket podcastban is eljuttassuk számotokra. (De mi az a podcast? Itt összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.)

Okostelefonodon a VDSzSz-podcastra ide kattintva tudsz feliratkozni! Az oldalon ezután kattints a "Follow", azaz követés gombra! Ezután mindig tájékoztatást kapsz a legújabb adásokról, amiket ezután okostelefonodra letölthetsz. Az adásokat így magaddal viheted, és offline üzemmódban meghallgathatod!
A podcasthoz ezt az androidos appot ajánljuk, iOS-eseknek pedig ezt.

Letölthető dokumentumok:

Podcastok

A gyors minisztériumi levél ritka, mint a fehér holló

Még mindig várni kell a levélre, ami rendíthetetlenül érkezik. Immár egy hete. A MÁV ugrásra kész, a KSZ-módosítások elő vannak készítve, gyakorlatilag mindenki az aláírásra vár. Na, meg a minisztériumi levélre. Eközben javában tartanak a tavaly év végén megkötött VKF-megállapodásban rögzített tárgyalások annak érdekében, hogy a tavaszi ülésszakra elkészüljenek a törvénymódosítások (sztrájktörvény, Munka törvénykönyve, korkedvezményes nyugdíjat kiváltó új rendszer - utóbbiba beletartozik a munkaidő-csökkentés is). Miskolcon viszont komoly bajok vannak a főnökkel, jegyvizsgálók, vjv-k figyelem!



Csak a gondviselésen múlik, mikor ismétlődik meg Szajol

A Magyar Magánvasút Zrt. egyik mozdonyvezetője tavaly az évvége közeledtével kezdte jól érezni magát, olyannyira, hogy úgy vélte, részegen is tud mozdonyt vezetni. Gondolt egyet, felpattant a tehervonatra, meghaladta a vörös jelzőt, felvágta a váltót, és kihaladt Báránd állomásról a nyílt pályára, a 101-es vonalra, ahol szembe találta magát egy személyvonattal. De mi a biztosíték arra, hogy ez nem ismétlődik meg?

Jelenleg nem sok garancia van, hiszen a rendszer képtelen kiszűrni azt, ha valaki ittas állapotban mozdonyt akar vezetni. Érdemi intézkedésre várunk a Nemzeti Közlekedési Hatóság részéről. Nem kívánatos állapotok leledzenek a vasúton, mindenki nagyokat hallgat. Hiába mozgatunk meg minden követ, ezek igazából eredménytelenek: rendre lepattanunk a Hatóságról, de inkább nem akarjuk találgatni az okokat...

És akkor még nem is beszéltünk a hőnfutásjelzőkről, amiket Európa "kevésbé fejlett" országainak - Németország, Franciaország - nagysebességű vasútvonalain akár 30 kilométerenként telepítettek. Magyarországon egy kézen is meg tudnánk számolni, mennyi működőképes.



Sokkal több lehetne a bér az utasítások betartásával

Gaskó István, szakszervezetünk elnöke szerint kopogtat a sztrájk az ablakon: nem csak azért, mert csökken a vasutasok bérfejlődési üteme a nemzetgazdaságihoz képest, hanem mert megalapozatlan létszámcsökkentések zajlanak. Csökkenő bérek mellett sokkal nagyobb megterhelés éri a munkavállalókat. Ez így nem mehet tovább.

Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke szakszervezetünk forgalmi szolgálattevő tagjai részére február 16-17-én Kápolnásnyéken megrendezett képzésen beszélt többek között bérfejlesztésről, kafetériáról, problémákról, vasútbiztonságról, sztrájkról, illetve arról, hogy miért kulcsfontosságú az utasítások betartása.

Gondoltatok már például a bérfejlesztés és az írásbeli rendelkezések utasításszerű felolvasásának összefüggéseire? Vagy a vágányút-beállítás idejének utasítás szerinti betartására? 



December 1-jei adás

00:00
Összességében 5 százalékos bérfejlesztéssel - első lépcsőben 2 százalékkal - kell kompenzálni a vasutasokat a megnövekedett munkaidő miatt. A minisztériummal is voltak tárgyalások, nagy ellenállást nem lehetett tapasztalni, ők is érzik, hogy ezt a kérdést rendezni kell. Mindez a jövő évre követelt legalább 5%-os bérfejlesztésen, a bruttó 60 ezer forint "pulykapénzen" és a nyugdíjpénztári hozzájáruláson felül értendő. De mi haszna van a vasutasoknak az ágazati kollektív szerződésből, és miért hajtja ezt a témát a VDSzSz? Bárány Balázs, szakszervezetünk alelnöke összefoglalta.

05:26
Public Image Ltd. - Rise (at Glastonbury)

11:46
Akkor most az utazók hazavihetik-e a szolgálati telefonjukat, vagy sem? Tényleg igazolatlan távollétnek minősül, ha nem töltjük fel a készüléket? És mi van akkor, ha véletlenül megsérül a mobil, ilyen esetben ki fizet? Tényleg szabadidőben is folyton bekapcsolva kell tartani a készüléket? Megannyi kínzó kérdés. November 28-án konzultáltunk a MÁV-Start képviselőivel a szolgálati mobiltelefonok használatáról kiadott parancskönyvi rendelkezés ügyében. Halasi Zoltán, szakszervezetünk Startos társasági vezető ügyvivője összegezte a legfontosabb tudnivalókat.



Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: