Útijelentés a Vasúti Szekció legutóbbi üléséről

2014. 04. 22.

Az Európai Parlament lényegében több-kevesebb szavazattal az előterjesztett törvénycsomagot elfogadta. Az ETF által javasolt módosítások a végszavazásra kikerültek a törvényekből. Balla György beszámolója a 2014. április 8-9-i Vasúti Szekció brüsszeli üléséről.

Tárgy:       ETF Vasúti Szekció  ülés Brüsszel

Időpont:      2014. április 8-9.

Résztvevők:   Bakó László GyDSZSZ alelnök
Balla György nemzetközi alelnök

Az ülés az alábbi napirend szerint zajlott.

1./ Napirend elfogadása
2./ A 2013. szeptember 17-i zágrábi szekcióülés jegyzőkönyvének elfogadása
3./ IV.Vasúti Csomag
4./ A mozdonyvezetők munkabizottsága működési irányelvei, vita az irányelvről, majd annak elfogadása
5./ Munka az európai teherszállítási folyosók kialakításán
6./ Beszámolók (nőbizottság, ifjusági bizottság, európai vasúti ügynökség, európai szociális párbeszéd, végrehajtó bizottság)
7./ Egyebek

A napirenddel kapcsolatos néhány fontosnak tartott észrevétel:

ad.3./ Az Európai Parlament lényegében több-kevesebb szavazattal az előterjesztett törvénycsomagot elfogadta. Az ETF által javasolt módosítások a végszavazásra kikerültek a törvényekből.
A következő lényeges lépés a törvénnyel kapcsolatban a Közlekedési Miniszterek Tanácsának a döntése. Erre nagy valószinüséggel az Európai Uniós választások után kerül sor. Hosszú vita folyt az ETF lehetséges stratégiájáról, a törvényalkotás következő lépéseivel kapcsolatban, melynek során semmi új nem hangzott el.

ad.4./ A mozdonyvezetők munkabizottságának vezetője Aslaksen előterjesztette irásos formában a munkabizottsága működésének irányvonalát. Megitélésem szerint ezt a vasúti szekció ülésnek nem kellett volna megvitatni, így aztán az előterjesztést egy kb. másfél órás meddő vita folytatta. Végül, egyesek javasolták, hogy ezt az irányvonalat terjesszük ki a vonatkísérők munkabizottságára is. Ezzel kapcsolatban szóvá tettem, hogy a vonatkisérők munkabizottsága egy ugyanolyan munkabizottság, mint a mozdonyvezetőké, amennyiben úgy gondolják, hogy e szerint szeretnének működni, akkor ezt nekik kell eldönteni. A vasúti szekció ebben a kérdésben nem dönthet helyettük.

Az irányvonalban rejlő egyetlen veszélyre felhívtam a jelenlévők figyelmét, ez pedig az, hogy szerepelnek benne - elég zavarosan leírva - regionális koordinációs bizottságok, amikben az ALE érintett tagszervezetei is résztvennének. Szerintem fennáll az a veszély, hogy ezeken a bizottságokon keresztül az ALE politikája beszivárog az ETF-be, és azt befolyásolja saját elképzelései szerint.

ad.6./ Sabine Trier elmondta, hogy a vasúti szekció ifjusági felelőse Máthé Katalin a szekció ülés előtt lemondott családi okok miatt.
Megkérte a tagszervezeteket, amennyiben jelöltjük van a funkció betöltésére, úgy azt közöljék a szekció vezetőségével.
A tisztségviselők megválasztása 2014. október 15-16-i szekció ülésen történik.

Nyolcszemközti beszélgetés során elmondtam:
Maartin Gut, Sabine Trier és Guy Greiveldingnek, hogy az ETF VDSZSZ kongresszusával kapcsolatban tanusított eljárása türhetetlen és ezt a jövőben más tagszervezetek kongresszusán lehetőleg ne ismételje meg: a VDSZSZ kongresszusán a vasúti szekció képviseletében meg kellett volna jelennie Maartin Gutnak. Nem jelent meg, hanem a kongresszus napján küldött egy e-mailt, hogy haláleset miatt nem tud eljönni. Az ITF-et és az ETF-et Sabine Trier képviselte. Későn érkezett, a megnyitón a beszédét elmondta, utána azonnal elutazott. A beszéd természetesen rendben volt. A küldöttekben ez az eljárás azt a látszatot keltette, hogy az  európai  szakszervezeti mozgalom vezetősége hasonlóan működik, mint az egyéb európai bürokrácia, hirdeti az igét, a küldöttek véleményére nem kiváncsi. Ez óriási hiba, ezek után nem szabad azon csodálkozni, hogy nem özönlenek a vasutas szakszervezetek az ETF-be.

Egyébként is fontos lett volna a vasúti szekció valamelyik vezetőjének a részvétele a küldöttgyűlésen akkor, amikor Magyarországon a vasutas szakszervezetek között egy egyesülési folyamat zajlik és a küldöttgyűlésen ott volt az ALE-hez tartozó magyar mozdonyvezetők szakszervezetének elnöke is. Ezt a lehetőséget az ETF vasúti szekciójának vezetősége elszalasztotta. Hozzátettem még, hogy sem magyarázatot, sem bocsánatkérést nem várok, mert ez a helyzeten nem változtat, hanem a jövőben ilyen hibát más tagszervezetek kongresszusán ne kövessen el.

Az utijelentést készítette:

Balla György sk.
nemzetközi alelnök

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: