Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Vezető nélküli vonatokat akar a Deutsche Bahn

2016. 06. 27.

Egy hosszabb interjút adott a Deutsche Bahn elnöke, Rüdiger Grube, amelyben többek között elmondta, hogy a következő évtized első felében megvalósulhat a vezető nélküli vonat ötlete, ezt követően pedig távirányítással oldanák meg a problémamentes közlekedést. Az első tesztek már elkezdődtek.

A cégvezető saját előzetes becslése szerint 2021 és 2023 között vezethetik majd be az automata vonatokat, amely jóval bonyolultabb feladatot jelent, mint a metró (U-Bahn) esetében, hiszen itt egy komplex hálózatról van szó, amelyen belül lassabb és gyorsabb személy-, illetve tehervonatok is közlekednek. Legalább ilyen fontos szempont, hogy az alkalmazottakat is fel kell készíteni a távvezérlést előnyben részesítő jövőre, ezért már most megkezdték az egyeztetéseket a mozdonyvezetőkkel, illetve az őket képviselő szakszervezetekkel, az elnök szerint pedig ez utóbbiak is elismerik, hogy a digitalizáció belátható időn belül saját területükön is komoly változásokat hoz majd magával. 

A DB részéről nem most először hangzik el ilyen értelmű nyilatkozat, hiszen a cég már májusban megemlítette a sofőr nélküli autók alkalmazását, amelyek a vasútállomásokra való eljutást, valamint az onnan történő távozást könnyítenék meg az utasok számára, az úgynevezett "utolsó mérföldön" belül, ahol a vasút közvetlenül már nem játszik szerepet, viszont még így is segíthet a zökkenőmentes közlekedés megvalósításában. Konkrét időpont vagy menetrend akkor nem hangzott el, a jelek szerint azonban komolyan gondolják az automatizálást, vagyis erre minden résztvevőnek fel kell készülnie. 

Az első próbák már megkezdődtek, ezt a cseh határ mellett végzik el, ahol egy erre kijelölt tesztpályát építettek ki.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: