Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Nőhet a vasút versenyhátránya

2016. 06. 27.

A hazai vasúti szakma szerint az elektronikus fuvarlevélen is a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rendelkezésére állhatnának azok az adatok, amelyekre a NAV az elektronikus vasúti árukövetési rendszer (EVÁER) bevezetésével tenne szert. Az EVÁER tervéről a tegnapi Magyar Idők ismét beszámolt, de az ötlet már tavaly év végén felmerült.

"A Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal (NFM) az EVÁER-ről folyó tárgyalásainkon két kérdésre összpontosítunk: a rendszer bevezetését alaposabb hatástanulmány elkészítése előzze meg, mint az EKÁER-ét, az elektronikus árukövetés pedig ne rontsa a vasút versenyképességét” – mondta a Világgazdaságnak Vásárhelyi Árpád, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület EVÁER-munkacsoportjának vezetője. Szerinte a hazai vasúti fuvarozás már ma is versenyhátrányban van például az ausztriaihoz képest, ahol az állam támogatja a ro-la forgalmat (a teherautók vasúti szállítását) és az egyes kocsik továbbítását (amikor a szerelvény kocsijai más-más feladótól más-más címzetthez jutnak el).

A kilátásokról borúlátó képet festett a Hungrail hatástanulmánya. Eszerint az EVÁER bevezetése miatt egy átlagos vasútvállalatnak nyolc új dolgozót kellene foglalkoztatnia, havi másfél millió forintos költség mellett.

A nagyobb bürokrácia és költség rontaná a terület versenyképességét, holott már most is csak olyan áru kerül a hazai vasútra, ami közútnak nem kell. Bár a kamionosok azt állítják, hogy az EKÁER bevezetése miatt az árujuk 30 százaléka átterelődött a vasútra, a közútról pedig eltűnt 300 kocsijuk, a vasút nem észlelte, hogy e kiesett áru nála jelent volna meg többletként. Ugyanakkor május közepi információk szerint akkor még négymillió tonna kukorica állt a tárolókban.

A szervezet tagvállalatai szerint az EVÁER ellen szól, hogy vasúton sokkal kevesebb, adóelkerülés szempontjából kockázatos terméket továbbítanak, mint közúton. Saját, majdani adatszolgáltatásukhoz nem tartják megfelelőnek az EKÁER felületét sem. Ugyanakkor az EVÁER-ben bekérendő adatok kettő híján ma is rendelkezésükre állnak, amelyek megjelenhetnének az EVÁER-nél hatékonyabbnak tartott e-fuvarlevélen is. Ezen a vasútvállalatok eleget tehetnének minden más szakhatósági bejelentési kötelezettségüknek is. Persze sok cégnek még nincs e-fuvarlevele, de annak kiépítését, mivel azt az EU is támogatja, lehet támogatást kérni.

A hiányzó két adat az áru értéke, továbbá a le- és felrakodásának időpontja. A valós idejű árurakodásról való adatszolgáltatás azért problémás, mert egyelőre nincs minden vagonon GPS, miközben a kamionokon már van. A Hungrail eddigi tapasztalatai szerint az NFM nyitott a kompromisszumos megoldásra, így az EVÁER vagy az e-fuvarlevél bevezetésének alaposabb előkészítésére, illetve a vasút versenyképességének szem előtt tartására. Mivel az elektronikus vasúti árukövetés bevezetésének még nincs határideje, lehetőség van a rendszer alapos előkészítésére.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: