Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Vezető nélküli autókkal csábítana magához utasokat a német vasút

2016. 05. 24.

Vezető nélküli gépkocsiflottát tervez felállítani a német államvasutak. A Deutsche Bahn személyszállításra használná a járműveket – számolt be csütörtökön a hírportál.

Rüdiger Grube vezérigazgató a lapnak elmondta, hogy a DB a jövőben nemcsak vonatokat, hanem autonóm módon, vezető nélkül közlekedő gépjárműveket is üzemeltetne. A vezető nélküli autókból felállítandó flotta "a DB egyik legnagyobb projektje" – tette hozzá.
A német államvasutak kész korszerű üzleti modellek bevezetésével felvenni a versenyt olyan új kihívásokkal, mint amit például az Uber megjelenése is képvisel – mondta még.

"Mi már ma is azzal reklámozzuk magunkat, hogy az utazásra fordított időt az utas velünk saját céljaira fordíthatja, azaz hasznos időként adjuk el az utazási időt. Mihelyt azonban megjelennek az autonóm módon közlekedő autók, azok üzemeltetői is ugyanezt mondhatják majd saját szolgáltatásukról. A vezető nélküli autókat tehát fel kell vennünk szolgáltatási portfóliónkba" – magyarázta a DB vezérigazgatója.

A gazdaság digitalizációja valószínűleg a klasszikus mozdonyvezetői munkát is feleslegessé fogja tenni. "A mozdonyvezetők és a forgalmi szolgálattevők munkaköre a jövőben valószínűleg összeolvad" – mondta Rüdiger Grube. Hozzátette: a vonatokat egy-két évtizeden belül már központból irányítják majd.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: