Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Több mint egymilliárddal nőtt a MÁV pályadíjbevétele

2016. 03. 16.

A MÁV pályahasználati díjbevétele tavaly 91,5 milliárd forintra nőtt, az összeg 1,2 milliárd forinttal haladta meg a 2014-est - közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel.

A hálózati díjbevételen belül a MÁV pályavasúti alapszolgáltatásának díjbevétele tavaly csaknem öt százalékkal, 44 milliárd forintra növekedett. Ez részben az új partnervállalatok piacra lépésének köszönhető, ugyanis tavaly 37-ről 43-ra emelkedett a MÁV-val szerződéses viszonyban álló cégek száma - tették hozzá.
A tájékoztatás szerint a vasúti fuvarozók többféle díjat fizetnek az általuk megrendelt és igénybevett infrastruktúráért, így például alapszolgáltatásként a nyílt vasútvonalak használatáért, a jelző- és biztosítóberendezési szolgáltatásokért és a forgalom megszervezésért. Járulékos szolgáltatásként pedig az állomásokért, a felsővezeték-hálózat és üzemanyag kutak használatáért, a mozdony- és kocsi tárolásért.
A járulékos díjakból is csaknem 40 milliárdos bevétele keletkezett a vasúttársaságnak, kiegészítő és egyéb szolgáltatások címén több mint 7 milliárd forint folyt be.
Arról is beszámoltak, hogy a MÁV tavaly a hálózat-hozzáférési bevételekből mintegy 300 millió forintot teljesítményösztönző elemként visszatérített az árufuvarozó vasútvállalatoknak. A vasúttársaság ezzel kívánja ösztönözni a fuvarozókat, hogy minél korábban rendeljék meg a menetvonalakat és azt is támogatja, ha a szállítmányozók a közút helyett a vasutat, mint környezetbarát közlekedési módot választják.
A MÁV nyílt hozzáférésű pályahálózatán közlekedő személy- és áruszállító vonatok 2015-ben bruttó 39 milliárd tonnakilométert teljesítettek, a közepes és a kisebb vállalkozások tonnakilométer teljesítménye 20 százalékkal növekedett. Az árufuvarozási piac dinamikáját ezek a cégek adják - állapította meg a vasúttársaság.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: