Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Lassan nem marad, aki ne akarna sztrájkolni vagy tüntetni

2016. 02. 19.

Demonstráltak a tanárok, az egészségügyisek és a közalkalmazottak szervezetei. Sztrájkra készülnek a BKV-sok és a volánosok. Panaszkodnak a vízügyisek. A MÁV-osok elégedetlenek a vasúttársaság bérajánlatával. Lázár János azt mondta, a kormány szinte minden közszolgáltatást államosítana.

Tarlós Istvánék beterjesztették Budapest költségvetését, amely szerint a főváros egyebek mellett a rezsicsökkentés miatt van bajban. Szépen nőtt a GDP decemberben, és jól állt a költségvetés januárban. Rogán Antal minisztériuma pluszpénzt kapott. Új rendelet jelent meg a csokhoz. Több külföldi jött Magyarországra nyaralni, és több magyar ment Horvátországba. Ez volt a héten a gazdaságban.

Február 13-án, szombaton Budapesten és országszerte több helyszínen pedagógusszervezetek demonstrációt tartottak. A tanárok a közoktatás átfogó reformját követelték a kormánytól. A budapesti eseményen az egészségügyiek, közalkalmazottak, szociális szférában dolgozók érdekképviseletei is felszólaltak. 
Előre, ország népe, harcra

Sztrájkbizottságot alakítottak, és rendhagyó sztrájkra készülnek a BKV-sok. A fővárosi közlekedési cég vezetése egyetlen fillér béremelést sem ajánl a dolgozóknak, létszámleépítésre készül, miközben például a garázsokban, egyes munkakörökben már így is a munkavédelmi és belső szabályzatok megsértését kockáztatva dolgoznak az emberek, időnként jelentősen túlterhelve, állítja az Egységes Közlekedési Szakszervezet. 
Sztrájkra készülnek a Volán-dolgozók, miután a második tárgyalási fordulón is nullaszázalékos béremelési ajánlatot kaptak. Az ismételt sikertelenség kiverte a biztosítékot a szakszervezeteknél, olyannyira, hogy megalakították a sztrájkbizottságot. 

Habár fölül a gálya

A MÁV-csoport vezetése 2,2 százalékos alapbér-emelést, az önkéntes nyugdíjpénztári tagdíjnak az alapbér további 0,5 százalékát kitevő kiegészítését, továbbá két alkalommal 25-25 ezer forint egyszeri kifizetést ajánlott a nem vezetői munkakörben foglalkoztatottak részére a hétfőn reggelre összehívott szakszervezeti egyeztetésen - közölte a vasúttársaság. Az Origo úgy értesült, a szakszervezetek nem fogadták el a MÁV ajánlatát. 

S alul a víznek árja

Kritikusnak tartja a Vízügyi Közszolgáltatási Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége az ágazat helyzetét. A forráshiány az üzemeltetés mellett a foglalkoztatást is veszélyezteti, állapította meg a VKDSZ elnöksége a szakszervezet szerdai közleménye szerint. A keddi elnökségi ülésen döntöttek a bértárgyalások megkezdéséről, a VKDSZ más közszolgálati ágazatokhoz hasonlóan 5 százalék alanyi jogú alapbéremelést és 2,8 százalék bérkorrekciót szeretne elérni. 
Ha a folyamatban lévő tárgyalások március 22-ig, a Víz világnapi rendezvények időszakáig nem rendeződnek, demonstrációt szerveznek, közölte a szervezet. 

Ha én gazdag lennék

Beterjesztették Budapest 2016-os költségvetését, a közgyűlés február 17-én szavazhat róla. A mások mellett Tarlós István által jegyzett dokumentumban az áll, hogy a költségvetés csak akkor tartható, ha az állam átveszi az agglomerációs közlekedés finanszírozását. A beadvány szerint Budapest forráshiánnyal küzd, a még csak tervezett fejlesztéseket nem tudják elindítani. A pénzhiány egyik oka a rezsicsökkentés, az önkormányzati cégek nemhogy osztalékot fizetnének, de önkormányzati támogatásra szorulnak.

Tarlós István leállíttatta a Bálna értékesítésének előkészítését. A főpolgármester több szempontból is gyanúsnak találta az ügyletet. A tender kiírásához sem járult hozzá Tarlós. 

Dolgom, gondom másokra hagyom

A kormány el akarja érni, hogy szinte minden közszolgáltatást az állam lásson el, mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter február 10-én, kedden Hódmezővásárhelyen. A kormány a szennyvíz-, ivóvíz-, gáz-, áramszolgáltatás, a távfűtés, hulladékkezelés és a közétkeztetés területén tervezi új működési modell bevezetését”. 
A miniszter szerint, ha valamely területen esetleg maradhatnának magáncégek, akkor azok nem termelhetnek majd nyereséget. Az állam már most is kebelezi be a közszolgáltatásokat, gázon és villanyon hízik a nemzeti közműcég, indul a nemzeti szemétholding, a katasztrófavédelem a kéményseprést veszi át, a liftellenőrzések államosításának szándékáról már rendelet van. 

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: