Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Kiderült, mi okozta a bajor vasúti tragédiát

2016. 02. 19.

Emberi mulasztás miatt történt a 11 halálos áldozattal járó bajorországi vonatbaleset a hatóságok szerint.

mberi mulasztás miatt történt az egy héttel ezelőtti bajorországi vonatbaleset - jelentették be kedden a 11 halálos áldozattal járó szerencsétlenség ügyében indított vizsgálat vezetői. A nyomozás eddigi adatai szerint egy forgalomirányító tiszt felelős a balesetért. Ha betartotta volna a szabályokat, nem ütköztek volna egymásnak a vonatok - mondta Wolfgang Giese, a traunsteini ügyészség vezetője a vizsgálatok eredményeit ismertető sajtótájékoztatón Bad Aiblingban.

A 39 éves férfi ellen eljárást indítottak gondatlanságból elkövetett emberölés és testi sértés gyanújával. A Bad Aibling közelében húzódó egyvágányos szakaszt felügyelő forgalomirányító szabad jelzést adott egy vonatnak, holott egy másik is a szakaszon volt, így a két szerelvény elkezdett egymással szemben haladni. Amikor a tapasztalt vasutas észlelte, hogy hibázott, megpróbálta megelőzni a katasztrófát, de már késő volt.A forgalomirányító csak hétfőn tett részletes vallomást, és "nincs jól" - mondta Wolfgang Giese. Nem helyezték előzetes letartóztatásba, de nem is otthon, hanem egy titkos helyen tartózkodik, ahol a hatóságok bármikor elérik. Elmondta, hogy a baleset után vettek vért tőle, és megállapították, hogy nem volt alkohol vagy kábítószer befolyása alatt a szerencsétlenség idején. Megállapították azt is, hogy testileg, lelkileg egészséges.

Az eddigi adatok szerint kizárható a műszaki meghibásodás és a szándékosság, a tragédia egyértelműen egy "rettenetes egyéni mulasztás" következménye - mondta az ügyész.A Meridian vasúttársaság két szerelvénye február 9-én korán reggel nagy sebességgel frontálisan ütközött a Münchentől mintegy 40 kilométerre délkeletre húzódó Holzkirchen-Rosenheim vasútvonal egy éles kanyarulatában, erdős területen. A vonatvezetők valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a velük szemben közlekedő szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két regionális személyszállító vonat nagy sebességgel egymásba rohant. A balesetben 24-en súlyosan, 61-en könnyen megsérültek.

A Bad Aibling-i a legsúlyosabb vonatbaleset Bajorországban 1975. június 8. óta, amikor Warngaunál összeütközött két gyorsvonat. A katasztrófában 41 ember halt meg. Németország egészét tekintve legutóbb 2011. január 29-én történt az egy héttel ezelőttihez foghatósan súlyos vonatszerencsétlenség, akkor a Magdeburg melletti Hordorfnál egy személyszállító vonat tehervonattal ütközött, tízen meghaltak, 23 ember megsérült.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: