Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Itt a lista: így alakítaná át a budapesti olimpia az országot

2016. 02. 19.

Átalakuló és megszűnő HÉV-vonalak, új vasúti megállók és vágányok, új Duna-híd, két autópálya kiszélesítése - többek között ezekre a beruházásokra készül a kormány a 2024-es olimpia megrendezéséhez szükséges infrastruktúra-fejlesztésekről szóló határozat szerint.

A kormány a napokban határozott az olimpia rendezéséhez szükséges "kulcsfontosságú közlekedési infrastruktúra-fejlesztések" soráról, az erről szóló határozat a Magyar Közlönyben jelent meg - szúrta ki a napi.hu. A listán az alábbi fejlesztések szerepelnek - több száz milliárd forint értékben: 

  • Az elővárosi vasúti kapcsolatok városon belüli javításnak érdekében kibővítenék a Déli összekötő vasúti hidat. 
  • A vasúti híd és a Rákóczi híd közé szorítanának be egy harmadik sínt, növelve ezzel a Kelenföld-Ferencváros vonalszakasz kapacitását.
  • Új megállóhelyek is épülnének a vonalon: a Rákóczi híd pesti hídfőjénél (átszállás több villamosvonalra, valamint a megszűnő/átalakuló HÉV-vonalakra), valamint a Népligetnél (átszállás az M3-as metróra).
  • A csepeli HÉV-et megszüntetnék és villamossá alakítanák, összekötve a 2-es villamossal.
  • Áthelyeznék a leendő olimpiai központ útjában lévő kelebiai vasútvonalat.
  • A szintén útban lévő ráckevei HÉV-et nem megszüntetnék, hanem a föld alá vinnék vagy áthelyeznék.
  • A korábbi terveknek megfelelően továbbfejlesztenék a kisföldalattit: nyugaton meghosszabbítanák a Vigadó térig, új megállót építenének a Hungária körútnál, valamint a járműállományt is megújítanák.
  • Új, 2x3 sávos közúti híd épülne Buda és Pest között, Csepelen keresztül, a budai Galvani út és a soroksári Illatos út vonalában.
  • Az M1-es autópálya Győr és Budapest között, valamint az M7-es Balatonvilágos és Budapest között a jelenlegi 2x2 sávról 2x3 sávosra bővülne.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: