Együttműködési Megállapodás a MÁV-nál

Együttműködési megállapodás született a MÁV Zrt munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról.

Hatalmas minimálbér-emelésre készülhet a kormány?

Egy költségvetési törvényhez benyújtott módosító javaslat indoklása alapján joggal feltételezhetjük, hogy a kormány valami igazán nagy dologra készül a jövő évi minimálbért illetően.

Gaskó István: Ez egy hazug világ

felfüggesztve
Több mint két évtized után hagyta ott a szakszervezeti világot. Részint saját elhatározásból, részben azért, mert a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöki posztjára – derült égből villámcsapásként – tavaly nem választották újra. A tanulság? Gaskó István szerint „a szakszervezeti mozgalomban a hazudozás a napi megélhetés eszköze”. Ő pedig az Auditól a százezres éttermi számlákon át a munka törvénykönyvéről szóló megállapodásig mindent ma is ugyanúgy csinálna. És baloldali embernek tartja magát.

Megdöbbentő körülmények között dolgoznak a vasutasok – fotók

A vasutasok érdekképviseleti szervezete június 9-éig adott határidőt a MÁV vezetésének, hogy megkezdődjenek az érdemi tárgyalások. Az atv.hu szerkesztőségének eljuttatott közleményükben azt írják: változást, megbecsülést, elismerést, valamint a létszámhiány, az alacsony bérek és a rossz körülmények miatt eluralkodott általános krízis felszámolását követelik a vasút vezetőitől.

„170 éves a magyar vasút!” - pályázat

Még egy héten át, azaz május 25-ig várja a MÁV-csoport a hazai vasúttörténet egy-egy jelenetét ábrázoló grafikák beérkezését, a 170 éves a magyar vasút! című mozdonygrafikai pályázatra. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt alkotás felhasználásával készülő óriásmatrica egy éven át a MÁV-csoport egyik, a mindennapi forgalomban részt vevő TRAXX mozdonyát díszíti majd.

korkedvezm??nyes nyugd?­j

podcast

Belépés

Elfelejtett jelszó


Regisztráció

 

Keresés

Fejlesztik a fő törzsvonalakat és az elővárosi kötöttpályás közlekedést

2015. 12. 02.

A 2020-ig tartó európai uniós fejlesztési ciklus vasútfejlesztésének keretében a fő törzsvonalak és a városi, elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésén lesz a hangsúly - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.

Becsey Zsolt kiemelte: a Budapest elővárosi vonalak közül jónéhány felújítása elindult már: nemrégiben helyezték újra üzembe az esztergomi vasutat, ennek villamosítása másfél éven belül befejeződik, és ezután a váci vonalhoz hasonlóan itt is a korszerű flirt motorvonatok járnak majd. Ezenkívül elindítják a százhalombattai elővárosi vonal felújítását, és ugyancsak tervben van a lajosmizsei vonal felújítása, illetve a ferihegyi összeköttetést biztosító vecsési vonal is korszerűsödni fog, de "ugyanúgy kalkulálunk azzal, hogy majd Veresegyház felé is elindítjuk az elővárosi közlekedést".

   
2020-ig, vagyis a jelenlegi európai uniós ciklus végéig ezer milliárd forint jut vasútfejlesztésre. Azzal kapcsolatban, hogy ez mire elég, Becsey Zsolt kifejtette: egyrészt a transzeurópai korridorok - Hegyeshalom-Lökösháza és a Bajánsenye-Záhony keresztvonalak -, fő törzsvonalak felújítása, amire 2030-ig kötelezettsége is van Magyarországnak. A rendelkezésre álló forrásokat másrészt a városi és elővárosi kötöttpályás fejlesztésekre használják, és vidéken is elindulnak a fejlesztések; példaként említette a szegedi elővárosi vonalakat.

A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az intermodális csomópont program keretében az autóbusz-pályaudvaroknál közvetlen átszállást hoznak létre a vasúthoz, emellett a városi, elővárosi közlekedésnél arra is törekednek, hogy metró vagy HÉV közvetlenül csatlakozzon a vasúti megállóhoz. 

   
Szólt arról is, hogy kedden adták át a közel 20 milliárd forintos beruházással megújult váci vasútállomás épületét és vágányhálózatát, illetve az új biztosítóberendezéseket, emellett pedig fedett peronok épültek, és az aluljárók is megújultak.

 



 

Hozzászólások 0 hozzászólás

 

 

Szólj hozzá!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

 

Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szövetség

VDSzSz

1146 Budapest

Ajtósi Dürer sor 27/A.

Telefon: (1) 351-1111

Vasúti: 01+13-29

E-mail: